Samen met onze leverancier ProcessFive werken we aan de documentenvoorziening. Deze krijgt steeds meer vorm. Met deze voorziening kunnen medewerkers documenten van andere omgevingsdiensten raadplegen. Bijvoorbeeld: aanvragen, besluiten, tekeningen, controlerapporten en bezwaarschriften. Zo ben je, als het gaat om het zoeken en toesturen van documenten, niet meer afhankelijk van je collega’s bij andere omgevingsdiensten. Je kunt straks via de kaart of met een zoekscherm de documenten opzoeken die je graag wilt zien. Door een klik op de gegevens kun je vervolgens ook het digitale document tonen. Op de achtergrond wordt het digitale document opgehaald uit het Documentsysteem (DMS) van de andere omgevingsdienst en in het beeldscherm getoond. Daarmee wordt het proces een stuk sneller en efficiënter.
In december wordt de ODNV als eerste dienst aangesloten op de documentenvoorziening. Medewerkers van andere omgevingsdiensten kunnen vanaf dan documenten van de ODNV vanachter hun eigen bureau raadplegen. Hierna volgen de documenten van de ODA en de ODRN.
De documentenvoorziening komt er (op hoofdlijnen) volgens onderstaande afbeelding uit te zien. Vanuit een object kun je zien welke zaken daar liepen en lopen, ook zie je een lijstje met de documenten die bij die zaken horen. Door op de documentgegevens te klikken wordt het document getoond. Dit geldt uiteraard alleen voor de documenten die niet-vertrouwelijke zijn én is alleen mogelijk voor de medewerkers van de omgevingsdiensten. Op termijn wordt bekeken of deze voorziening ook voor bijvoorbeeld opdrachtgevers zichtbaar kan worden.